Sunday, October 23, 2011

boleh bha kalau kau?


Before final exam, Sir Colonel Leftenan Saiful Anwar (our lecturer) bawak kita orang berempat (me, eyka, ekin and kak long) pegi makan kat restoran mana tah. tengah makan sup tomyam aku siap hingus hingus sikit lagi nak mengalir keluar tuw, Sir aku nie tanya lah macam macam pasal negeri sabah nie. dya nie memang berminat sket nak cakap sal sabah nie, almaklumlah bini dya pun orang sabah jugak. sampai lah satu ketika tuw, dya tanya aku satu soalan nie.

S stands for Sir Colonel Leftenan Saiful Anwar
M stands for Me

S : Ayu, kau ade dengar tak laguuu *berfikir*, haa, boleh bah kalau kau.

M : Haaaaa? Hahaha. tade punn.

S : ishh, camane ko boleh jadi budak sabah nie sume benda ko tak taw.

M : lahhh, tade lah sir lagu camtu. sir nie memandai je. sape tah nak buat lagu tak senonoh camtu. kalau lagu stacy 'kenapa bha, kau berubah' tuw saya taw lahh.

S : adeee. ade pernah kuar kat radiooo.

M : tadeeee. tak pernah dengar pun sir. gila busuk lagu macam tuw, ishh.


aku mati mati ingat memang lagu macam tuw tak wujud. tapi bila da sampai sabah, terbuka pulak hati nak cari lagu 'boleh bha kalau kau' nie kat youtube.com
last last, memang betul pulak Sir aku cakap. adoi, rasa nak nanges dengar lagu camni.
haihh





bab melodi da okay da, tapi boleh tak kalau "buli' tuw kau sebut betul betul sikit, adam?
tak payah lah nak kesabahan sangat.
"-__-

No comments: