Monday, November 04, 2013

manusia memang lahirnya seorang yang jahil izzit? that is why susah sangat nak berubah yang menjadi lebih baik, untuk menjadi lebih jahil, effortlessly kau boleh jadi. hmm. hari hari kata nak berubah, tapi determination kurang. boleh pulak cakap dalam hati, "eh, hari nie nak skip dulu. macam dah terlajak jadi orang jahat hari nie." lame. i know. really sad to be me. dah lah pemalas, tak pandai, tak cantik, tak kurus, boring, tak talented, semua yang lame words tu patut kena campak je dengan aku.

hmm. sorry. im not always like this. i'll try hard to think positively whenever i feel down, but today just..... hmm. i did some cleaning just now, and im feeling ABIT better. tak tau lah kejadah nak sedih. rasa nak nangis.. nangis sekarang tak leh. kawan ada kat depan. tadi nak nangis kat shower lupa plak. sebab busy bersih kan toilet. nanti nak nangis atas katil, kang rommies dengar YA ALLAH APASAL NIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESIGH

just a lil reminder for you guys. be careful in what you say, or how you treated others. who knows your words/action can effect a person so deeply without you notice. cus that what im through right now. but i try to keep a positive mind. kalau ikutkan hati rasa nak marah je orang tu. kalau ikut kan hati jugak nak balas balik apa yang dia buat. tapi... aku da janji nak jadi orang yang bersabar. so, aku kena jugak deal with this like an adult. buat tak kesah. kalau dah tak tahan, confront. sigh. susah sangat nak jadi orang yg bersabar. lagi orang yang nipis iman macam aku nie. :(

solat lima waktu putus putus. macam mana si diana amir boleh berubah drastically, and now masih consistent in what she preaches? aku prefer nak berubah slowly. tapi slowly aku macam lambat sangat progress. nak berubah bab lima waktu. tapi selalu sangat putus. nasib ada housemate yg baik. yang bangunkan aku subuh, ingatkan aku solat, ajak sekali berjemaah. Alhamdulillah. tapi dapat housemate macam nie pun masih putus lagi kan? ayuuu, ayu. dorang selalu bagi encouragement. dorang ckp tapee. awal2 dulu pun dorg putus putus jugak. tp lama2 insya Allah ok. so, insya Allah lah. aku pun baru je decide untuk berubah. justtttttt perlukan determination je sekarang nie. kan best kalau ada determination pills. sigh.

nak ada simple minded. hati kering. senang hidup. orang buat apa pun, aku wat lek, wat kool. best nyaaa jadi cam muni, anis and nani. apsal dorang baik sangat. orang sakitkan hati pun masih boleh senyum. aku kena jentik sikit dah pung pang pung pang sana sini.

one thing dah kurang sikit buat masa nie. sekarang dah kurang sikit bergossip. lol. kalau boleh nak kurangkan lagi. tanak sebut langsung nama orang lain kalau niat nak mengumpat semata. kena tahan nafsu nak makan daging busuk saudara sendiri. i can do thizzzzz!

kalau boleh nak tukar penampilan jugak. tapi sekarang tak cukup duit nak beli baju baru. haha. nanti nak pakai maxi skirts je. tak nampak fat thighs aku.

No comments: